keskiviikko 2. toukokuuta 2012

Puhu Herra, palvelijasi kuulee


Vai kuuleeko?

Jumala kyllä puhuu meille, kunhan vaan maltettais kuunnella. 

Viime viikonlopun leirilläkin todettiin opetuksessa, että kuulokin paranee, kun viettää Herran kanssa rauhassa aikaa rukouksessa ja sanan äärellä.

Siitä on jo tovi aikaa, kun eräässä nuortenillassa oikein varattiin reilusti aikaa hiljentymiselle Jumalamme edessä, jolloin sain seuraavan tekstin siinä rukouksen lomassa.

Sinä olet minun lapseni.

Minä huolehdin sinusta.

Täytän kaikki sinun tarpeesi.

Olet ainutlaatuinen luomus.

Toivon, että antaisit itsesi, lahjasi ja luonteenpiirteesi minulle,

joka ne sinulle on antanutkin.

Lupaan, ettet pety elämäsi laatuun, 

jos uskallat antaa sen minun hallintavaltaani.

Yhdessä olemme täydellinen työpari.

Sinä ilman minua tai minä ilman sinua on vajaavainen kokonaisuus.

Rakkauteni sinua kohtaan on loputon.

Kun elämäsi aikana olet kääntänyt selkäsi minulle useasti, 

joskus jopa tietämättäsi, 

joka kerta minuun on sattunut ja olen jäänyt odottamaan sinua.

Iloni on ollut suunnaton, kun olet tullut takaisin 

ja olet katunut vilpittömästi syntejäsi.

Toivon, että saisin niin suuren roolin elämässäsi, 

että pystyisit luovuttamaan kaikki elämäsi osa-alueet minun käyttööni.

Ymmärrän sen, että sinussakin liha ja synti vaikuttaa 
ajatuksissasi, sanoissasi ja teoissasi.

Mutta toivon, että Pyhä Henki saisi olla vahvasti vaikuttamassa kaikessa. 

Lähetin Pyhän Hengen sinulle puolustajaksi 

ja anna sanani olla muuttamassa sinua.

Haluaisin, että tuot kaikki hankkeesi ensin minulle, 

jotta voin auttaa sinua toteuttamaan ne, niin kuin parhaaksi näen.

Sillä olen sinut luonut ja tunnen sinut ja kykysi paremmin, 
kuin kukaan muu.

Tiedä se, että olen sinun kanssasi joka ikinen hetki.
 

4 kommenttia:

  1. Vau <3 Kylmät värheet vain meni ja alko itkettää. Jumala on ihmeellinen!

    VastaaPoista
  2. Aivan ihanat sanat ! Kiitos herralle :) itse olen ahdistuksissani saanut sanat "Minulla on voima, enkö saisi sitä sinuun käyttää" Ja samassa tunsin että jeesuksella todellakin on voima hallita kaikkea ja tuli turvallinen olo <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jumala todellakin on kaikkien olosuhteiden yläpuolella :)

      "Minä jätän teille rauhan. Oman rauhani minä annan teille, en sellaista jonka maailma antaa. Olkaa rohkeat, älkää vaipuko epätoivoon." Joh.14:27



      Poista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.